• Decrease font size
  • Reset font size to default
  • Increase font size
Живеј здраво, храни се правилно!
Витамини и минерали за заштита на кожата! Печати
Индекс на артикл
Витамини и минерали за заштита на кожата!
Бета каротин
Витамин Ц
Витамин Е
Витамин А
Селен и Цинк
Витамини од Б групата
Сите страници

Летниот период е време кога треба да размислуваме за заштитата на нашата кожа многу повеќе отколку во другите периоди во годината. Во лето поголемиот дел од денот го поминуваме надвор и повеќе сме изложени на сончевите зраци.

Кожата е многу важен витален орган. Таа не штити од повреди, инфекции, топлина и светлина. Кожата ја регулира телесната температура и ги складира: водата, мастите и витаминот Д. Убавата, здрава и негувана кожа е одраз на добро здравје.

Еден од најголемите надворешни непријатели на кожата е сонцето, поточно УВ зраците кои сонцето ги емитира. Кога кожата е предолго изложена на сонце, доаѓа до создавање на слободни радикали, кои го оштетуваат ткивото на кожата и ја намалуваат нејзината еластичност и влажност. Како видливи знаци на оштетувањето се јавуваат: брчките, темните флеки и изгоретините од сонце. Тоа што, меѓутоа, не можеме да го видиме со голо око, треба уште повеќе да не загрижува. Тоа се оштетувањата кои настануваат поради делувањето на УВ зраци, а кои не можеме да ги видиме со голо око. Токму тие оштетувања го зголемуваат и ризикот за појава на кожен рак.

Користењето на креми со заштитен фактор, покривање на деловите на телото кои се изложени на сонце со облека, како и седење под сенка, сеуште се меѓу најдобрите методи за заштита на кожата. Покрај тоа, најновите испитувања укажуваат на тоа да неколку хранливи состојки може ја заштитат кожата од оштетувања или, дури, и да помогнат при заздравувањето на веќе оштетената кожа. На тој начин тие влијаат и на намалувањето на ризикот од појава на рак на кожата.

Во клиничките студии, најмногу се испитувало делувањето на антиоксидансите: бета каротинот, витаминот А, Ц, Е, на селенот и на цинкот.



 

Прочитајте и: